Bon dia a tots i totes!
Per començar la setmana us deixem una sèrie d'activitats i idees del blog "Maestros de audición y lenguaje" de Eugenia Romero i del portal ARASAAC.
La primera activitat que us proposem és per treballar la memòria i únicament necessitareu un mocador per tapar els ulls i objectes d'ús quotidià, bé siguen joguets o qualsevol altra cosa que penseu.
Primerament presentareu dos objectes i direu el nom en veu alta. Seguidament el xiquet o xiqueta els repetirà i li taparem els ulls.
Eliminarem un dels objectes presentats i destaparem els ulls de nou per veure quin element falta. Podem anar pujant la complexitat de l'activitat augmentat el nombre d'objectes presentats.
La segona activitat que us presentem és d'articulació, concretament del fonema /r/ i /rr/. No cal que l'alumne/a presente dificultats en el fonema per realitzar aquest tipus d'activitats, ja que no sols estarem treballant la correcta articulació del fonema, sinó també la consciència fonèmica, la mobilitat dels òrgans fonoarticulatoris i vocabulari.
A continuació podeu descarregar les activitats proposades:
A continuació podeu descarregar les activitats proposades:
Buenos días a todos y todas!
Para empezar la semana os dejamos una serie de actividades e ideas del blog "Maestros de audición y lenguaje" de Eugenia Romero y del portal ARASAAC.
La primera actividad que os proponemos es para trabajar la memoria y únicamente necesitaréis un pañuelo para tapar los ojos y objetos de uso cotidiano, bien sean juguetes o cualquier otra cosa que penséis.
Primeramente presentaréis dos objetos y diréis el nombre en voz alta. Seguidamente el niño o niña los repetirá y le taparemos los ojos.
Eliminaremos uno de los objetos presentados y destaparemos los ojos de nuevo para ver qué elemento falta. Podemos ir subiendo la complejidad de la actividad aumentado el número de objetos presentados.
La segunda actividad que os presentamos es de articulación, concretamente del fonema /r/ y /rr/. No hace falta que el alumno/a presente dificultades en el fonema para realizar este tipo de actividades, puesto que no solo estaremos trabajando la correcta articulación del fonema, sino también la conciencia fonémica, la movilidad de los órganos fonoarticulatorios y vocabulario.
A la mitad de los dos escritos encontraréis los enlaces donde podéis descargar las actividades propuestas:
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